Etätyöpöydän tulostus paikallisille tulostimille hajosi
Office 365 paketin asentamisen jälkeen
- OneNote käynnistyy, kun avataan etätyöpöytäyhteys
- Tulostusjonoon syntyy kymmeniä tyhjiä töitä offline tulostimille
Olen onnistuneesti tulostanut etätyöpöytäyhteydellä
paikallisille tulostimille.
Asensin Office 365 paketin jonka seurauksena RDP yhteyden avaaminen
käynnistää OneNoten ja lähettää kymmeniä haamutulosteita offline-tulostimille
ja tiedostonimen/rekisteröintikoodin kysyville pdf-tulostimille.
Poistin paikalliselta ja etäkoneelta tulostimista "send to one
Note"-kirjoittimen
Edelleen paikallisen koneen tulostimiin tulee kymmenittäin "Etätyöpöydän
uudelleenohjattu tulostusasiakirja" -nimettyjä tulosteita eikä
tulostaminen etäkoneelta paikallisille tulostimille enää
onnistu?
Tässä olevat ohjeet on tarkoitettu meille omaan käyttöön. Jos tarvitset ohjeita tai opastusta tähän asiaan, ota yhteyttä omaan mikrotukeesi. Jos tiedät paremman ratkaisun, lähetä meillekin tieto juha@atsoft.fi
Ratkaisu 1: Poista etätyöpöytäyhteydestä tulostus paikallisille tulostimille
Avaa etätyöpöydän ominaisuudet / paikalliset resurssit
/ poista [ ] tulostimet -valinta
Tulosta tulostamalla etäkoneen tuloste pdf-tiedostoksi, siirrä leikepöydän
kautta copy/paste paikalliselle koneelle ja tulosta paikallisella koneella.
Ratkaisu 2: Poista tulostimista ne tulostimet, joiden tulostusjono täyttyy haamutulosteista
Poista tulostimista ne tulostimet, joiden tulostusjon täyttyy haamutulosteista
(offline tulostimet, pdf-tulostimet, jotka kysyvät tiedostonimeä tai rekisteröintikoodia)
Jos poistettu tulostin ilmestyy takaisin tulostimiin, kirjoita hakuluukkuun tulostuksen hallinta / Tulostuspalvelimet / Tietokone / Tulostimet / poista ilmestyvä tulostin
Ratkaisu 3: ei olla vielä löydetty, googlata voi:
Remote desktop redirected print document
OneNote opens every time I use Remote Desktop Connection
remote desktop connection kicks off OneNote
How to Fix OneNote Opening When Using Remote Desktop
joissa artikkeleissa viitattiin virheellisesti toimivaan tulostinajuriin
tai mm. Samsungin mukana tulevaan Scan2pc.exe ohjelmaan.
Ratkaisematta jäi, miksi vika ilmeni Office 365 asentamisen jälkeen,
eikä poistunut, vaikka poistimme "Send to OneNote" -tulostimen
käytöstä ja uninstalloimme scan2pc.exe:n .
Tämä ohje on kirjoitettu itsellemme muistiin siltä varalta,
jos jossain vaiheessa sama ongelma esiintyy tai jatkamme ratkaisun 3 etsimistä