Tämä sivu opastaa asentamaan Asteri Dos ohjelmien nettipäivityspaketin.
Tulosta tarvittaessa ohje paperille.
1. Siirry ao. ohjelman tukisivulle
Avaa nettiselaimeesi www.atsoft.fi sivu ja siirry päivitettävän
ohjelman tukisivulle tai ao. ohjelman vuosipäivityssivulle (mikäli
sait linkin sähköpostitse):
doskp = kirjanpito
dospl = laskutus
dosls = palkanmaksu
dosor = ostoreskontra
dosvk = vuokrankanto
muut dos ohjelmat: valitse Ylläpitosivut -linkki ja mene sitä
kautta
Kirjoita käyttäjänimij ja salasana, jotka saat Atsoftista.
Lähetämme käyttäjätunnuksen ja salasanana automaattisesti
kaikille ohjelmasta ylläpitosopimuksen tehneille käyttäjille,
joiden sähköposti on tiedossamme. Jos et ole saanut salasanaa,
on todennäköisin syy se, että asiakasrekisterissämme
ei ole sähköpostiosoitettasi tai että kortistossamme oleva
sähköpostiosoitteesi on muuttunut tai ei ole toiminut salasanojen
lähetyshetkellä:
Huom: Napsautuksen jälkeen pitäisi selaimen välittömästi kysyä salasanaa.
4. Valitse tiedoston käsittelytapa
Selaimesta riippuen, valitse [Avaa], [Run] tai laita piste kohtaan (*) Suorita ohjelma sen nykyisestä sijainnista
ja napsauta ok, niin ohjelma asentuu "lennosta".
5. Odota asennuspaketin latautumista
Odota asennuspaketin latautumista
6. Kuittaa suojausvaroitus
Ohjelmapaketin latauduttua kuittaa suojausvaroitus napsauttamalla selaimen ilmoituksesta riippuen [Run] tai [kyllä]. Selaimesta riippuen
Voi olla, että suojausvaroitusta ei tule vaan ladattu päivityspaketti käynnistyy suoraan.
7. Tarkista päivämäärä
Tarkista lataamasi päivitypaketin päivämäärä.ja
napsauta ok
Tämä päivämäärä on informatiivinen
Päivämäärä voi joskus puuttua, jolloin näet
vasta päivityksen asentamisen jälkeen ohjelman VER: kohdasta
todelliset päiväykset
8. Tarkista hakemisto ja napsauta Unzip painiketta
Tarkista että Unzip to Folder kohdassa on sen hakemiston
nimi, jonne ohjelmat on asennettu. Ohjelma tarjoaa oletushakemistoksi sitä
hakemistoa, jonne Asteri ohjelmat yleensä on asennettu. Hakemisto
tarvitsee muuttaa vain jos ohjelmat on asennettu esim D: asemalle.
9. Kun ohjelma on purkanut tiedostot, kuittaa ilmoitus
Napsautettuasi Unzip painiketta ohjelma purkaa ohjelmat ja ilmoittaa
kun on sen tehnyt. Kuittaa ilmoitus napsauttamalla ok.
10. Tarkista vielä että ohjelman viimeisen muutospäivämäärän
ilmoittava VER: vastaa sitä. mitä olit asentamassa
Käynnistä ohjelma ja tarkista että ohjelman viimesin
muutospäivämäärän ilmoittava VER: on muuttunut:
Mahdollisia syitä, jos VER: ei muuttunut
Jos ohjelmat eivät päivittyneet (versionumero ei muuttunut),
voi syy olla jokin seuraavista:
Ohjelmapäivitykset on kopioitu muualle kuin C:\ASTERIPL hakemistoon
(tee kopiointi uudestaan huolellisesti edellisen sivun ohjeiden mukaan).
Valikko käynnistää ohjelmat eri paikasta kuin minne
ne on kopioitu (tarkista mistä valikko käynnistää ohjelmat
ja kopioi ohjelmapäivitys sinne).
Jos käytät ohjelmaa tavalla "Tilitoimistokäyttö/Moniyrityskäyttö
kovalevyllä", jossa ohjelmat ovat C:\ASTERIPL hakemistossa ja
asiakasyritysten aineisto em. hakemiston alihakemistoissa (esim. C:\ASTERIPL\ATSOFT),
tarkista, että asiakasyrityksen alihakemistoon ei ole kopioitu aiemmin
ohjelmatiedostoja (tiedostoja, joiden tarkenne on .EXE). EXE tarkenteisia
tiedostoja saa olla vain palkanmaksun ohjelmahakemistossa C:\ASTERIPL mutta
ei sen alihakemistoissa (esim. C:\ASTERIPL\ATSOFT).
Jonkin päivityslevyn sisältö ei vastaa tarraa sen päällä
(esim. olet saanut kaksi ykköslevyä). Tarkista levykkeiden sisältö.
Niiden tulee olla erilainen.
Kyseinen ohjelma ei sisältynyt tähän päivitykseen
(käytössäsi on joitain perustoimitukseen kuulumattomia lisäohjelmia).
Päivitys sisältää palkanmaksun perustoimituksen ohjelmat.
Tiedustele lisäohjelmapäivityksiä mieluiten sähköpostilla
osoitteesta atsoft@atsoft.fi tai
allaolevalla lomakkeella.